onsdag 29 april 2009

Gäst DT - Teres Rundkvist!

Vinnaren av Femkampen och Gäst-DT för april månad blev Teres Rundkvist.
Vi kommer nu att i några dagar presentera det som Teres skapat av det paket hon fick hemskickat till sig.
Nu får Teres ta över ordet! :-)



I mitten på april dök detta underbara paket upp i min postlåda. Inspirationen infann sig omedelbart med tanke att jag blev förälskad i alla nya fina produkter. Mitt ”uppdrag” bestod i att skapa minst två layouter och ett kort. Hittills har jag gjort tre stycken layouter och ett kort men mer återstår av mitt material och jag kommer verkligen att ta tillvara allt.
LO 1: Lova
Material:
Mönsterpapper: Best Creations-play with owl, Best Creations -owl & doodles. Bazzill-java, Stickes-s.e.i. Övrigt: pins, gröna brads. 3d kuddar.

Ville behålla mönsterpappret helt i så stor utsträckning som möjligt eftersom jag gillar det som det är. Så för att inte få ett rörigt intryck så valde jag att utgå från att dekorera översta vänstra hörnet och nedersta högra hörnet. Jag ville låta det naturliga mönstret som löper diagonalt över pappret synas.

Dessutom enbart använda mig av svart/vita foton och med en mörkbrun fotomatta av bazzillpapper. Sedan fäste jag det nedersta fotot under tre blommor som jag delvis skar ut ur mönsterpappret och som fick fungera som fotohörn. Stickers rubriken placerades direkt på fotot och layouten dekorerades med ytterligare några urklippta ugglor från ett annat mönsterpapper. (som är fästa på 3d kuddar) Slutligen så satte jag fast några gröna brads och pins i en av blommorna.

På återseende imorgon! /Teres.

Inga kommentarer: