fredag 1 maj 2009

Alster 3 och 4

Teres Rundkvist gästdesignar


LO 3: Farmor
Material:
Cardstock: rosa prickigt bazzillpapper, fotomatta:bazill-java Mönsterpapper: my minds eye- bella bella. Blommor: prima. Rhinestones-kaiserscrapbook. Text: stickers-s.e.i.


Ville hålla layouten på min farmor elegant och enkel. Tycker därför att det prickiga rosa bazzill pappret med en känsla av torrembossade prickar gav layouten det lilla extra, samt blingstenar och nya eleganta blommor från prima. För att hålla ihop layouten och låta så mycket som möjligt av cardstocken synas så fäste jag titeln i direkt anslutning till fotot. De naturvita tagsen som jag fått i mitt paket valde jag att klä in i samma mönsterpapper som finns ovanför och under fotot. Satte även fast några blingstenar även på tagsen för att låta blingstenarna på min layout skapa en visuell triangel som leder ögat över fotot.


Alster 4: Kort
Material:
Mönsterpapper: Best Creations -owl & doodles. Cardstock: bazzill-ljus o mörkrosa. Stämpel: Kortmakaren, Swirls: stickles-copper, Organzaband.


Ett kort som jag valde att hålla enkelt och stilrent för att inte dölja för mycket av det fina mönsterpappret. Använde mig både av baksidan och framsidan av mönsterpappret. Stämpelmotivet skar jag ut i en annan form än jag vanligtvis brukar göra och monterade på 3d kuddar. Sist valde jag att dekorera kortet enbart med ett ceriserosa organzaband och lite glitterlim.


Stort tack till Hildas Rum för det ärofyllda uppdraget att vara gästdesigner hos er nu i april månad. Tack även för titten till dej som bloggläsare. Vill du se mer av mina alster så finner du dem i min blogg:. http://teresrundkvist.blogspot.com/


Kram/ Teres

2 kommentarer:

Karin sa...

vilka härliga alster du har gjort! Jättefin layout med fina detaljer & kortet är ju bara sååå rosa & fint! =)

Bertil sa...

Det var så spännande att kolla in vad du skulle hitta på under din dt-månad. Resultatet blev ju kanon-bra. Jag fastnade för din layout med farmor på, verkligen super-fin!