lördag 18 juni 2011

Bröllop med nya Tilda

Hej allesammans!

Dags för mig och sambon att gå på bröllop. Bruden fick mitt allra, allra första kort med målat motiv - jordgubbar var det på det den gången.
Så då passade det bra att fortsätta på jordgubbstemat också till detta kort. Jag föll direkt för Magnolias nya Tilda med sin mumsiga bärkorg som Hildas Rum fått in.


Är hon inte bedårande, så säg?:) Maja Designs Skärgårdsliv fick vara med även denna gång. Hjärtliga gratulationer är en Inkido-stämpel. Magnolias underbara hjärtdies fick dekorera kanten, så även gulligt blomband.



Olika sorters blommor, blad och metall som dekos.


Insidan med klassisk sångrad. Kantstämpeln är de söta miniseten med clearstamps som jag inte kunde låta bli att köpa på Hildas för ett tag sedan. Likaså spellisen.

Ha en fin dag!

~Linda


5 kommentarer:

Marit Staaf sa...

Du gör fantastiskt fina kort Linda!

Pernilla /Trollwing sa...

Underbart Linda! så himla läckert så jag vill äta upp hela kortet;) Blir så sugen på att komma igång igen, snart så.. Kramar!

Marit Staaf sa...

Hej Linda!
Måste bara fråga vad din gröna färg heter som du använt till bladen. Jag har nu tre olika gröna färger, men tycker de är ganska lika varandra och inte riktigt gröna, går i gult.
Vilken har du använt?

/Marit

Linda/Pieces by Pieces sa...

Hej Marit!

Den gröna färgen jag använt till bladen heter Bundled Sage. Den går lite lite åt gula hållet, men blir fin till blad tycker jag.

Tack för söta ord!
~Linda

Marit Staaf sa...

Tack för ditt svar! Jag har den färgen i stämpeldyna, så jag skall testa den. Har testat Shabby shutters, peeled paint och forest moss, men inte blivit riktigt nöjd.

Kul att du blivit DT! Du har gjort riktigt fina grejer.
Trevlig midsommar!
/Marit