tisdag 2 augusti 2011

Sommaren är kort

Hej!

Ja, sommaren är kort - det mesta regnar bort.
Stor del av min semester har sett ut på det viset, så varför inte göra ett kort med Tilda under ett paraply?:)


Jag har blivit ordentligt förtjust i kortvikningar, så jag gjorde ett step-center-kort denna gång. Ljuvliga papper Från Maja Design "Lantliv" som finns att köpa på Hildas Rum.


Visst är hon väl söt där i regnet?!
Jag har provat på att egenhändigt rita upp en mur med några klängande rosor bakom Tilda, för att få en liten bakgrund bakom henne.


Dekorerat med retropunchade blommor, blad och några rosenknoppar. Magnolias Hjärtdies har nästan blivit ett stående inslag på mina kort:)


Jag bara tokgillar att nederkanten på pappret är en dekoration i sig.
Här har jag lekt med de nya stämpelpennor som Hildas fick in för ett tag sedan. Reprints fjärilshjärta är först inmålat med den ljusbruna pennan och därefter har jag tagit den mörkbruna lite här och där. Tycker att effekten gör att stämpeln får lite mer liv. Kommer alldeles säkert snart att ha alla färgerna inhandlade - är redan på god väg:)


Baksidan fick min "signatur". Maskade in Inkidos Bladslinga - har den till allt nu!



Ha en fin dag!

Kram Linda





Inga kommentarer: